Стандарт ISO 9001:2015: механізми забезпечення якості продукції

Як виробники, так і держава останнім часом фокусували значну увагу на дотриманні та підвищенні рівня безпечності харчової продукції. І це питання, безперечно, найважливіше, оскільки безпосередньо впливає на життя та здоров’я споживачів. Але виробникам не варто залишати без уваги не менш важливе питання – якості продукції.

ЯКІСТЬ

Якість – це той основний чинник, який спонукає споживача купувати ваш товар знову і знову. Та складається він із багатьох критеріїв: починаючи від візуальної оцінки пакування на поличці та закінчуючи смаковими властивостями продукту. Але перед більшістю виробників продукції виникає дилема: як встановити необхідний рівень якості продукції та підтримувати його і при цьому не зробити продукт занадто дорогим для споживача? Жодні стандарти (ГОСТ, ДСТУ та інші) не допоможуть вам у цьому. Національні та міжнародні стандарти визначають лише мінімальний рівень якості, якому має відповідати харчовий продукт при постачанні. На окрему ж продукцію, наприклад, певні види ягід, стандартів узагалі нема.

Спробуємо розібратися – що ж таке якість?

Поняття якості є доволі філософською категорією. У кожного споживача своє бачення якості тієї чи іншої продукції. Якість – це ступінь задоволення потреб споживача. А споживачі бувають досить різними за вподобаннями, і догодити всім майже неможливо. Тож яким чином виробникові визначити рівень якості продукції, яку він випускає, та, найголовніше, як втримати стабільний рівень якості, а також вчасно вдосконалювати продукт відповідно до вимог ринку?

Міжнародний стандарт ISO 9001:2015 (розроблений Міжнародною організацією зі стандартизації) визначає вимоги не до якості кожного конкретного продукту, а надає ефективний інструмент – систему менеджменту якості.

У вирішенні цього питання вам допоможе міжнародний стандарт ISO 9001:2015. Його розробила Міжнародна організація зі стандартизації. Він визначає вимоги не до якості кожного конкретного продукту, а надає ефективний інструмент – систему менеджменту якості, що і є вирішенням питання. Стандарт у всьому світі використовують компанії, які працюють у різних сферах, починаючи від виробництва продукції і закінчуючи послугами.

Особливість стандарту – це застосування процесного та ризикоорієнтованого підходу у впровадженні та підтриманні системи менеджменту. Стандарт спрямований на постійне вдосконалення, що допомагає компаніям невпинно підвищувати якість продукції або послуг.

Розповіла Юлія ГРИФЦОВА, міжнародний аудитор з питань харчової безпеки