Попит на органічну продукцію

«Перше насадження було невеликим – усього 16 га і основний акцент ми робили на вирощуванні малини. У цей період смородина взагалі була дуже дешева. Це зумовлено тим, що вона піддається механізованому збору, тому її собівартість невелика, також її багато було як в Україні, так і у Польщі», – пригадує керівник господарства Ігор Князевич.

Продукція «ЕКО БЕРРІ» орієнтується майже на 99% на експорт

Відправляють за кордон і заморожену смородину. Для переробки свіжої ягоди є відповідні потужності. Зазначимо, що господарство спеціалізується на вирощуванні ягід, відповідно до вимог Organic Standard, НАССР та FSSC 22000.

«Кожні декілька років ягідні тенденції змінюються. Потенціал чорної смородини на сьогоднішній момент великий: попит на неї є, відповідно, зростає ціна на тлі певної інфляції. Ще один момент, який говорить на користь смородини – її непримхливість у вирощуванні, а також вона піддається механізованому збору. Наприклад, на 20 га урожай може зібрати один комбайн та 5 робітників, тоді як для збору малини на тій же площі необхідно чоловік. Смородина досить цікава для вирощування для сімейних господарств. Зараз собівартість її вирощування невелика, а ціна досить висока», – каже Ігор Князевич.

Досить цікавий для реалізації свіжої ягоди, як пригадує підприємець, був внутрішній ринок. Адже смородина була популярна на сході країни, курортах Криму а також Одеси. Після 2014 року, через об’єктивні причини, постачання свіжої смородини на Кримський півострів та Донбас було призупинено, відповідно ринок просів.

Джерело: інтерв‘ю для аграрного інформаційного агенства Agravery.